23-09-2015

OPROEP HULP CREA + INFORMATIEBIJEENKOMST
Vijf woensdagen per schooljaar staat er een gezellige crea-ochtend op de planning. Kinderen kijken hier erg naar uit en genieten er enorm van. Om deze crea-ochtenden te laten slagen zijn we op zoek naar hulp. Bent of kent u iemand (denkt u ook aan opa’s, oma’, familie, buren, bekenden) die ons wil helpen, laat het ons dan weten via het formulier: oproep crea-ouders. Klik hier om dit formulier te openen.

Stop dit formulier a.u.b. vóór 25 september 2015 in onze ideeën-bus, die te vinden is in de hal bij “ons hangplekkie”. Voor de organisatie is het prettig vooraf te weten wie er komen helpen. Alvast bedankt voor uw medewerking.

Graag nodigen wij iedereen die mee komt helpen met een crea-ochtend uit voor een informatiebijeenkomst op maandag 28 september 2015 na afloop van de viering om 9.00 uur of om 14.30 uur. Tijdens deze bijeenkomst krijgt u uitleg over de crea en helpen we elkaar met ideeën en tips.

Vragen? Kom gerust naar ons toe!
Vriendelijke groet,

Hanneke (hannekemunnich@obs-dehorizon.nl) en Miriam (miriamtoonen@obs-dehorizon.nl)

KAMPGELD
Het kamp is inmiddels alweer voorbij en hopelijk genieten de kinderen nog na van deze leuke dagen. We hebben van een aantal kinderen nog geen kampgeld ontvangen en verzoeken u dit zo spoedig mogelijk alsnog over te maken op IBAN: NL 74 RABO 01636308 36 ter attentie van Stichting PlatOO onder vermelding van de naam van uw kind(eren).

STUDIEDAG
Woensdag 30 september staat de eerste studiedag van het nieuwe schooljaar gepland. Deze dag zijn alle kinderen vrij!

Het team gaat zich deze dag richten op opbrengsten en resultaten, waarbij we de vertaling maken naar de dagelijkse praktijk. Wat doen we goed en willen we behouden? Wat moet anders en gaan we veranderen? Hoe gaan we dat doen en wat hebben we daarbij nodig?

VERRASSINGSDAG
De verrassingsdag die gepland stond voor vrijdag 25 september is, vanwege organisatorische redenen, verzet naar vrijdag 16 oktober. Meer informatie over deze volgt nog.

NIEUWE LEERLINGEN
Wij heten de volgende nieuwe leerling van harte welkom:
- Joy Seijkens (groep 1)

Wij wensen Joy een plezierige en leerzame tijd toe op onze school.

FOLDERS
In de hal bij “ons hangplekkie” liggen folders van tijdschriften en typecursussen voor kinderen. Heeft u interesse dan mag u deze folders naar eigen inzicht meenemen.

STAGIAIRES
Naast vierdejaars stagiaires hebben we dit schooljaar ook andere stagiaires op onze school. Hieronder stellen zij zich voor.

Niels Bouwman.jpgIk ben Niels Bouwmans en ik ben stagiaire voor dit schooljaar op OBS De Horizon. Op het moment loop ik stage bij meester Chris in groep 8. In principe ben ik elke dinsdag aanwezig. Ik doe graag aan sport, zoals voetbal, basketbal en watersport. Vooral watersport ligt mij het beste, iedere zomer ben ik wel op het water te vinden op ski’s of op een kneeboard. Ook kijk ik graag voetbal, alleen ben ik geen fan van de Eredivisie, want ik zoek het namelijk in Amerika. Ik ben supporter van NYCFC, een club die pas sinds 2013 bestaat en in 2015 debuteerde in de Amerikaanse competitie. Een andere hobby van mij is koken. Ik ben geen keukenprins, maar ik doe het wel graag. Op dit moment zit ik op Hogeschool De Kempel in Helmond, maar ik ben geen onbekende in Asten. Ik kom van de goede kant van het kanaal: Someren en zat op het Varendonck College Asten waar ik afstudeerde op de HAVO. Ik zit nu in het eerste jaar van mijn opleiding, dus over vier jaar ben ik er echt klaar voor.
En als laatste: Als je deze vrolijke Frans door de school ziet lopen, en je wilt wat meer van me weten? Wees dan niet bang om vragen te stellen.

Met vriendelijke groet,
Niels

HDesly Kroezen.jpgallo, mijn naam is Desly Kroezen. Ik woon in Asten en ik ben 18 jaar oud. Ik doe nu de opleiding helpende zorg welzijn. Voor deze opleiding heb ik op het Hub van Doorne college in Deurne gezeten. Ik heb al stage gelopen op een kinderdagverblijf. Mijn stageperiode is van 8 september 2015 t/m 21 juni 2016. Ik kom elke maandag en dinsdag stage lopen, 7 uur per dag. Ik hoop van deze stage een hoop te leren. Mijn hobby’s zijn jong Nederland en ik vind het ook leuk om met mijn vrienden leuke dingen te doen.

Groetjes,
Desly

STICHTING ELEKTRONICA (ingezonden)
De maand oktober zit er weer aan te komen en dat betekent dat het seizoen van de Stichting Elektronica Workshop Asten weer van start gaat. Kinderen vanaf groep 8 t/m 17 jaar kunnen dan elke donderdagavond van 19:00 uur tot 21:00 uur onder begeleiding een elektronica werkstuk maken. Dit is een jeugdactiviteit die al meer dan 30 jaar in Asten door enkele vrijwilligers wordt georganiseerd. We beginnen dit jaar op donderdag 1 oktober. We stoppen op de laatste donderdag in april. De activiteit vindt plaats in het gebouw van ONIS aan de Kerkstraat in Asten. Klik hier voor de flyer.

Met vriendelijke groeten,
Rien Jacobs (voorzitter).