dinsdag 07-01-2014

Wij heten de volgende nieuwe leerling van harte welkom:
Lotte Hoeben (groep 1)

Wij wensen Lotte een plezierige en leerzame tijd toe op onze school.

HOOFDLUIS
In de klassen waarbij de poster ‘ hoofdluis geconstateerd’ bij de deur hangen, is hoofdluis geconstateerd. Om te voorkomen dat nog meer kinderen hoofdluis krijgen is het belangrijk dat u uw gezin controleert op hoofdluis. Als u hoofdluis aantreft bij uw kind, is het belangrijk dat u uw kind behandelt.

Daarom klik hier voor de informatiekaart Hoofdluis met informatie en adviezen voor u als ouder/verzorger over besmetting en behandeling van hoofdluis lezen. Voor een effectieve bestrijding van hoofdluis op onze school willen wij u vragen om deze adviezen zoveel mogelijk en zo spoedig mogelijk op te volgen.

Voor meer informatie en advies kunt u contact opnemen met de afdeling Jeugdgezondheidszorg van de GGD Brabant-Zuidoost, tel.: 088 0031 422.

Met vriendelijke groeten,

Team de Horizon en de ‘luizenpluisouders’

OPEN DAG
Zondag 19 januari is de open dag van 11.00u-13.00u
Tijdens de open dag zullen  er gezellige activiteiten plaatsvinden.

In plaats van de gebruikelijke viering zal er dit jaar een film gedraaid worden in de hal met in de hoofdrol: OBS de Horizon!
Dus nodig je vrienden, familie en kennissen uit om gezellig bij ons op school een kijkje te komen nemen!

Vergeet bovendien de actie van de fotowedstrijd niet! Er valt een geweldige originele Horizontaart te winnen voor maar liefst 20 personen!

Graag tot ziens op zondag 19 januari a.s.

THIJS GOVERDE
Zondag 26 januari in De Ruchte
Voorstelling: Opgeruimd of Het wonderlijke leven der Grote Mensen verklaard voor de jeugd

Het Grote Mens (Latijnse naam: Homo Sapiens Maior) is een van de meest merkwaardige dieren ter wereld. Erg zeldzaam zijn ze niet; bijna ieder kind kan ze dagelijks waarnemen. Bijvoorbeeld in de dierentuin, in het park, in het circus, maar ook gewoon thuis of op school. Maar wat wéten kinderen nu eigenlijk van Grote Mensen? Hoe kunnen zij het eigenaardige, soms zelfs bizarre gedrag van het Grote Mens verklaren? En: is er iets aan te doen?
Cabaretier en kinderboekenschrijver Thijs Goverde heeft jarenlang tussen de Grote Mensen geleefd, zo lang zelfs dat de Grote Mensen hem als één van hen gingen beschouwen! De unieke inzichten, die hij daarmee verworven heeft, wil hij in deze voorstelling delen met zijn jonge publiek.
Wist je bijvoorbeeld dat het Grote Mens het op-vier-na slimste dier te wereld is (na kinderen, apen dolfijnen en varkens)? En dat je hem allerlei kunstjes kunt leren, zoals boterhammen smeren, was vouwen en boodschappen doen? Maar... waarom moet jij van de Grote Mensen altijd je kamer opruimen, terwijl ze zelf altijd overal zo'n puinhoop van maken?

Overigens is het Thijs' streven om met OPGERUIMD niet alleen de grappigste, maar ook de meest duurzame voorstelling van het theaterseizoen neer te zetten. Gewoon, omdat hij dat leuk vindt.

Entree: € 6,00 (incl. glaasje ranja) Op vertoon van je Biebpas aan de kassa van De Ruchte, € 2,- korting op een kaartje ( niet voor reeds verkochte kaartjes)

Aanvang: 15.00u uur

Informatie: S.C.C. De Ruchte, 0493 – 44 11 44, info@deruchte.nl, www.deruchte.nl

CARNAVAL

Beste ouders/verzorgers,

Nogmaals dit bericht:
Op vrijdag 28 februari barst er weer een fantastisch carnavalsfeest los hier op de Horizon!

De band is al voor de helft compleet! Wij zijn alleen nog op zoek naar enthousiaste nieuwelingen die de band komen versterken. Dus kun je ‘geweldig’ zingen en/of speel je een instrument; meld je aan bij Rian! Onder leiding van Joep gaan jullie dan enkele nummers weer ten gehore brengen.

We hopen op veel nieuwe aanmeldingen!!

ALAAF!

Groeten, Rian