dinsdag 28-01-2014

GEBOREN
Hoera, iedereen mag het horen: Bloeme is geboren! Bloeme is het zusje van Vlinder uit groep 1.

Wij wensen de hele familie heel veel geluk namens het team en alle kinderen van OBS De Horizon.

NIEUWS VAN DE KMR
Verslag wethouder

Fleur, Lorraine, Jesper, Simon en Josette gingen naar wethouder Martens.

We kwamen daar aan en moesten ons melden bij de balie daarna mochten we gaan zitten en wachten tot iemand ons kwam ophalen. Niet veel later kwam er een man ons ophalen en zei “jullie komen voor wethouder Martens”.
We mochten achter hem aan lopen naar de kamer van wethouder Martens.

Op dat moment kwam hij aanlopen dus we liepen achter hem aan. Bij de kamer aan gekomen stelden we ons voor aan hem. Hij zei “ga zitten” en we gingen zitten. Hij vroeg waar voor we kwamen, we zeiden dat we een paar ideeën hadden. Josette gaf een kleine inleiding waarom we er waren.

Fleur en Lorraine begonnen met hun idee over een nieuw klimrek. Ze vertelden hun verhaal en lieten hun ontwerp zijn.
Hij was erg overtuigd. Hij zei “misschien dat we ergens nog wat geld over hebben”.

Daarna waren Jesper en Simon aan de beurt met hun idee om verlichting op het schoolplein neer te zetten. We begonnen met ons verhaal te vertellen. We lieten ook nog een plattegrond zien van ons schoolplein en daarop hadden we de lantaarn palen getekend. Hij zei “het klimmenrek is makkelijker dan de verlichting”. We gaven onze ideeën af.
Hij vroeg of we nog meer hadden en wij zeiden “nee”.

Toen gaven we hem een hand en liepen terug naar de hal en toen reden we weer naar school.

EHBO
Dinsdag 18 maart 2014 start EHBO vereniging Asten weer met haar jaarlijkse cursus Eerste Hulp bij Kinderen.

In deze leuke, leerzame en nuttige cursus leert u wat te doen in geval van veel voorkomende ongelukjes bij kinderen. Tevens komt de kinderreanimatie aan bod. U krijgt naast de theorie ook veel praktijkoefeningen zodat u het geleerde thuis of in uw werk met kinderen meteen kunt toepassen.

Dus bent u ouder, verzorger of gastouder en heeft u altijd al iets meer willen weten over eerste hulp aan kinderen maar geen tijd om een volledige EBHO cursus te volgen dan is deze compacte cursus echt iets voor u.

Na afloop van de cursus ontvangt u een officieel certificaat.

De cursus bestaat uit 5 dinsdag avonden van 20.00 tot 22.00 uur en wordt gegeven in de Lambertusschool aan de Zonnehof te Asten.

De kosten voor de cursus bedragen € 75,00 dit is inclusief het lesboek en certificaat.

Mocht u vragen hebben of zich op willen geven voor deze cursus dan kunt u contact opnemen met Saskia Debeij-Gemen tel : 0493-696309 of kijk op www.ehboasten.nl.

FUNTIME BIJ OJC COMEET TE SOMEREN
Klik hier voor flyer.