02-12-2014

KERST 2014
Kerst komt eraan en zoals elk jaar gaan we dan weer met de kinderen geld inzamelen voor een goed doel. Dit jaar is het goede doel Umoja Wetu.

Umoja Wetu Children’s project is een peuterspeelzaal in Thika. Een kleine stad in Kenia. Het project biedt onderwijs aan kinderen tussen de drie en zeven jaar uit de allerarmste gezinnen van de sloppenwijken. Ieder jaar worden er 30 kinderen geholpen om de stap te zetten naar de basisschool.

Umoja Wetu biedt deze kinderen:
Een veilige omgeving
Onderwijs door professionele kleuterleidsters
- De mogelijkheid om te spelen
- Basisverzorging dagelijkse maaltijd en hygiënische verzorging
- Medische check-up en verzorging

Website : www.umojawetu.nl

Ons globale kerstprogramma

Op woensdag 10 december hebben we een crea-tech ochtend die in het teken staat van kerstmis. De creatieve werkjes die de kinderen daar maken zullen verkocht worden voor het goede doel. Vanaf donderdagochtend 11 december staan er standjes in de school waar de gemaakte werkjes van de kinderen te koop worden aangeboden.

Vanaf donderdagochtend 11 december tot en met de donderdag 18 december kunt u werkjes kopen tijdens de inloop (in de ochtend) of aan het einde van de schooldag. Natuurlijk worden alle spontane acties van leerlingen waarmee geld wordt ingezameld aangemoedigd. We denken bijvoorbeeld aan het maken van brei-/haakwerkjes, cup cakes bakken, maar ook geld ophalen met muziek maken.

Op maandagmiddag 15 december wordt er wederom, een sponsorloop gehouden op het Ostadeplantsoen. Een rondje is ongeveer 140 meter. Er kan gesponsord worden per rondje waarbij u ook kunt kiezen om een maximum bedrag te geven. We vinden het erg leuk wanneer u uw zoon/dochter komt aanmoedigen. Tegen een kleine vergoeding (uiteraard voor het goede doel) kunt u er zelfs een kop erwtensoep eten. Neem gerust opa, oma, buren en kennissen mee.

Op woensdag 17 december ontvangen wij om 10:00 uur een aantal ouderen van De Lisse. Zij mogen naar onze “generale repetitie” van de kerstviering kijken.

Op donderdag 19 december hebben we het kerstdiner in de klassen. Hiervoor komen er nog inschrijflijsten bij de klassen te hangen. Het is de bedoeling uw kind een voorgerecht, hoofdgerecht of nagerecht maakt. De aantallen staan erbij vermeld.
Alle kinderen volgen op deze dag het reguliere lesprogramma tot 14:30 uur!!

Programma donderdag 19 december:
17:00 - 18:00 uur    Kerstdiner in de klas
18:00 - 18:30 uur    Pauze voor de kinderen en ontvangst ouders
18:30 - 19:30 uur    Kerstviering
19:30 - 20:30 uur    Samenzijn onder het genot van een glaasje glühwein!

We hebben er veel zin in. Jullie hopelijk ook.

Werkgroep Kerst

SPORTSTUIF
Klik hier voor de nieuwsbrief.