25-03-2015

PROJECT KUNST
Inmiddels zijn we twee weken bezig met het schoolbrede project “Kunst en Kids”. In de eerst week hebben we de nadruk gelegd op het beschouwen van kunst. Deze week komen de kinderen meer te weten over kunstenaars en kunststijlen. In de school is ook steeds meer te zien over het thema. Neem daarom gerust een kijkje.

Workshop fotografie
Op dinsdag 31 maart krijgen de kinderen een workshop fotografie. Deze workshop wordt verzorgd door Josien van Geffen. In twee groepen krijgen de kinderen uitleg hoe je een goede foto maakt en wat er allemaal bij komt kijken. Omdat de kinderen daarna ook praktisch aan de slag gaan, zou het fijn zijn wanneer ze kunnen beschikken over een fototoestel. Mocht u een fototoestel hebben waar uw kind mee uit de voeten kan, dan vinden wij het fijn wanneer ze deze meenemen.

PERSONELE ZAKEN
Gisteren hebben de ouders van de kinderen uit groep 5-6 en groep 7 per mail een brief ontvangen, waarin ze op de hoogte zijn gebracht van de invulling van het zwangerschapsverlof van Rian. Als u hier klikt dan kunt u hierover meer lezen. Omdat Wouter full-time groep 5-6 gaat draaien, zal Sanne Jansen naast haar werkzaamheden in groep 7 op maandag en dinsdag ook de bewegingslessen verzorgen op woensdag in groep 1-2.

MEESTERS-/JUFFENDAG
Donderdag 2 april staat de meesters-/juffendag gepland. Op deze dag vieren de meesters en juffen gezamenlijk hun verjaardag.
Via de klassenouder of groepsleerkracht ontvangt u een mail met uitgebreide informatie over deze dag.

STUDIEDAG
Vrijdag 3 april staat de eerstvolgende studiedag van het team gepland. Deze dag zijn alle kinderen vrij en kunnen jullie dus genieten van een lang paasweekend.

GEVRAAGD VOOR DE CREA-OCHTEND
Voor de crea-dag zijn we op zoek naar resten (lak)verf. Hebt u nog wat blikken staan en kunt u ze missen? Dan graag uiterlijk 1 april afgeven bij Miriam of Hanneke. Ook oude kwasten, verfkleding en ander schildermateriaal zijn van harte welkom!

STICHTING SPORTSTUIF
Klik hier voor de nieuwsbrief.

INDOOR VOETBAL
Indoor voetbal is leuk voor kinderfeestjes of voor in je vrije tijd. Klik hier voor de flyer.

KOREIN IN BEELD
Onlangs heeft Korein Kinderplein een filmpje uitgebracht. Wanneer je op link klikt kun je het filmpje bekijken.

VOETREFLEXPLUS
Een ontspannende voetmassage beleven? Als eerstejaars studente VoetreflexPlus mag ik 15 mensen een ontspannende voetmassage geven. U komt naar mij of ik kom met mijn behandeltafel naar u toe. Is er iemand in uw omgeving waarvan u vindt dat die persoon een (gratis) voetmassage verdient? Vul dan zijn/haar gegevens in op het aanmeldformulier, die op het prikbord bij het hangplekkie hangt. Je mag vanzelfsprekend ook jezelf opgeven.

Wat is VoetreflexPlus?
De combinatie van westerse voetreflex met de Chinese methode, gebaseerd op de TCM (Traditional Chinese Medicine) wordt Voetreflexplus™ genoemd. De Chinese voetreflexologie is ontstaan vanuit het Taoïsme en bestaat al meer dan 4000 jaar. Het eerste doel van het Taoïsme is het bereiken van evenwicht op mentaal, spiritueel en fysiek niveau. In China worden voetreflexbehandelingen in ziekenhuizen toegepast naast het reguliere systeem. Het zorgt ervoor dat de mens eerder opknapt na een operatie of ziekte en zich weer snel vitaal en energiek voelt. Er zijn eigenlijk geen klachten die niet met Voetreflexplus™ te behandelen zijn. Enkele veel voorkomende klachten zijn:
- Hoofdpijn, migraine
- Buikpijn, spijsverteringsklachten
- Rug- en nekklachten
- Stress, burnout verschillende vormen van vermoeidheid
- Slaapproblemen - Hoge en lage bloeddruk, hartkloppingen
- Hormonale als Menstruatie en overgangsklachten
- ADHD, depressie en emotionele klachten

Door de traditionele Chinese geneeswijze te integreren in de reflexologie worden de meridianen gestimuleerd! Ze worden omschreven als symmetrische energiebanen die acupunctuurpunten en organen verbinden. Via meridiaan en acupunctuurpunten wordt er gecommuniceerd tussen de verschillende delen van het lichaam. Door druk te geven op deze meridianen en/of acupunctuurpunten kunnen organen en hun functies worden gestimuleerd of afgeremd. Deze punten bevinden zich over het hele lichaam. Daarom worden ook/of de onderbenen, handen en armen, gezicht en oren mee genomen bij een voetreflex-plus behandeling. Ook als u geen klachten heeft kan Voetreflexplus preventief veel voor u betekenen! Het ontspant lichaam en geest en zorgt voor verhoging van vitaliteit en gezondheid.

Hanneke Manders

DE HOIJSE HOEVE
De Hoijse Hoeve viert haar 43 jarig bestaan en daarom hebben ze een speciale actie georganiseerd. Klik hier voor de actiecoupon.