06-05-2014

VIERING MAANDAG 12 MEI
De viering van aanstaande maandag 12 mei start om 08.45 uur in plaats van 08.30 uur, omdat we samen met Korein en Pinkeltje
het thema “Oef wat warm” willen openen. Hopelijk kunnen we rekenen op veel belangstelling

PANNENKOEKENDAG
Op initiatief van de kinder-MR worden er op vrijdag 16 mei, door een aantal ouders, pannenkoeken gebakken op school. Dit doen ze ook voor de onderbouw. De kinderen hoeven op deze dag géén lunchpakket mee te nemen naar school. Het is de bedoeling dat er rond half 12 gestart wordt met bakken zodat de kinderen uit de onderbouw om 12.15 uur naar huis kunnen. Houdt u er rekening mee dat het een beetje later kan worden?

In verband met deze activiteit komt de viering van vrijdag 16 mei eenmalig te vervallen.

Groet,
Josette Smits, namens de (kinder) MR en OR.

MUSEUM KLOK EN PEEL
Op 17 en 18 mei hebben we van alles voor je georganiseerd in museum Klok & Peel. In het museum in Asten, dat op 3 april de Museumprijs 2014 won, kun je rondkijken, bijvoorbeeld naar het skelet van de mammoet of naar computer bestuurde robot-vogeltjes die muziek maken door tegen klokken aan te tikken!

Maar je kunt er vooral veel samen doen. Er zijn veel spellen, van puzzelen tot supergrote bellen blazen. En durf je aan de klepel van een klok te gaan hangen, dan ben je ook bij ons aan het goede adres.
Voor een klein bedrag is er natuurlijk ook iets lekkers te snoepen en te drinken.

Echt heel erg leuk is het om samen te leren spelen op hand-klokken met een echte Beiaardier. Of te luisteren naar stukjes uit een echte musical en mee te doen met de Muziekfabriek. Spannend ook om dat samen met je ouders eens te doen … wie is het muzikaalst?
Ook kun je de Jan Paagman Sterrenwacht bezoeken en hier horen hoe je met de zon de tijd kunt meten. Er is een film en een demonstratie. Oh ja, je eigen zonnewijzer maken kan ook nog!

We zien je graag op zaterdagmiddag 17 mei vanaf 13:00 uur. De handbellen zijn op zaterdag te horen, maar ook zondagmiddag ben je vanaf 13:00 uur van harte welkom. Breng je vriendjes, vriendinnetjes of familie gerust mee, de entree is … 0 Euro!

Lees meer op www.museumasten.nl

BINNENGEKOMEN FLYERS
Klik hier voor de flyer van Sportstuif
Klik hier voor de flyer van Funkey